Wal-Mart y su gran Black Friday

Wal-Mart y su gran Black Friday

Wal-Mart y su gran Black Friday

(FILES)Holiday shoppers leave the Wal-Mart store in Fairfax, Virginia, in this November 27, 2009 file photo. Wal-Mart, the world's top retailer, said February 21, 2012 its fiscal fourth-quarter earnings fell 15 percent as it cut prices in the United States amid fierce competition for consumer dollars. Wal-Mart posted $5.1 billion in net income for the three months ending January 31, compared with $6.1 billion in the year-ago period. Revenue rose 5.9 percent in the quarter to $123.2 billion, boosted in part by $2.4 billion from newly-acquired Netto stores in Britain and Massmart in South Africa. AFP Photo/Paul J. Richards

Todo el que haya aguardado en fila en Walmart durante una venta de Black Friday sabe que la espera puede ser larga.

Estar a la espera de si Wal-Mart Stores Inc. mejora su actividad de comercio electrónico y cuándo lo hace no es muy distinto.

En el día de ayer surgieron indicios positivos cuando la mayor firma minorista del mundo comunicó que las ventas online crecieron un 20,6 por ciento interanual, en parte gracias a seis semanas de ventas de Jet.com, el negocio online que Walmart adquirió durante el trimestre por US$3,300 millones.

Los resultados marcaron un segundo trimestre de aceleración del crecimiento en ventas online.



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